< Terug naar klantenservice

Ruilen en retourneren bij Goodstore

Hoe ruil ik mijn artikel

Bij Goodstore houden wij van snelheid. Daarom kunt u als u een ander product wilt alvast het gewenste product bestellen. Het product wat u niet wilt kunt u gewoon retourneren!

Hoe retourneer ik mijn artikel

Wij vinden het jammer dat u niet tevreden bent met het product, maar helpen u graag op weg. Download hier het retourformulier. Om de terugboeking zo vlot mogelijk te laten verlopen is het belangrijk dat u het formulier helemaal invult.

Retourmogelijkheden

Wanneer u het retourformulier van ons heeft ontvangen heeft u drie mogelijkheden om uw pakket te retourneren:

  • De eerste is de Pick-up & Return Service, wij komen het pakket dan bij u ophalen op het gewenste adres en de gewenste datum
  • De tweede is dat u het pakket aflevert bij de DHL parcelshop bij u in de buurt
  • Ten derde kunt u het pakket afgeven bij een PostNL Pakketpunt

Pak uw artikel weer in

Zorg dat uw product weer veilig is ingepakt. Dit kan in dezelfde doos als waarin uw product is geleverd. Zorg doormiddel van luchtkussens, bubbelfolie of ander opvulmateriaal dat uw pakket zo min mogelijk lege ruimte bevat. Hierdoor voorkomt u eventuele schade tijdens het vervoeren.

Is uw artikel geleverd in meerdere pakketten die door middel van een band/ lid aan elkaar bevestigd waren? Maak deze dan weer aan elkaar door middel van een touw of tape.

De status van uw retour

Nadat de bestelling bij ons is teruggekomen, controleren wij het pakket. Wij stellen u op de hoogte over het terugstorten van het betaalde bedrag of van de levering van het vervangende product.

Terugbetaling

Als u een product geretourneerd heeft controleren wij deze zodra de bestelling bij ons is teruggekomen. U wordt vervolgens via e-mail op de hoogte gesteld over de terug storting van het betaalde bedrag.

Uitsluitingen van het retourrecht

Maatwerk artikelen en artikelen uit eigen productie die bij bestelling speciaal voor u gemaakt worden zijn uitgesloten van het retourrecht. Bij de betreffende artikelen staat dit op de productpagina duidelijk vermeld met een 'speciaal voor u gemaakt' button.

Mijn product is beschadigd geleverd

Is uw product beschadigd geleverd? Dit vinden wij erg vervelend. Het defect kan ontstaan door een productiefout of door een onzorgvuldige levering.

  • Defect door productiefout: u kunt van het defecte product en de vermeende oorzaak een foto maken en naar ons toe zenden. Wij nemen dan contact met u op om tot een passende oplossing te komen. De tevredenheid van u als klant staat bij ons centraal!
  • Defect door levering: het kan voorkomen dat de bezorger iets te enthousiast met uw pakket is omgegaan. Maakt u dan van de beschadigde doos en van het defecte product een foto en e-mail deze dan naar onze klantenservice. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om tot een passende oplossing te komen.

Schade binnen 2 werkdagen melden

Ieder pakket wordt met de grootste zorg voor u verpakt, helaas gaan chauffeurs niet altijd met de grootste zorg met onze pakketjes om. Bovenstaande is dan ook van belang om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Schadegevallen moeten binnen twee werkdagen na levering worden gemeld. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, willen wij u vriendelijk verzoeken om in totaal 3 foto's toe te sturen. In het geval van schade, willen wij u het volgende vragen:

  1. Maak een foto waarop duidelijk het product en de beschadiging te zien is. Als meerdere producten beschadigd zijn laat dit duidelijk zien op de foto. Indien (deels) bescherming aanwezig, gelieve dit mee te nemen op de foto.
  2. Maak een foto van de verpakking. Indien ‘breekbaar-tape’ aanwezig, gelieve dit mee te nemen op de foto(‘s).
  3. Maak een foto van de pakbon die bij de beschadigde levering was bijgevoegd.

Zodra wij bovenstaande afbeeldingen hebben ontvangen kunnen wij u helpen bij het herstellen van uw schade. Nogmaals excuses voor het ongemak!

Goodstore kan niet aansprakelijk worden gesteld bij transportschade, wanneer u heeft getekend voor ontvangst. Wanneer de kans groot is dat iemand anders uw pakket aanneemt, zorgt u er dan voor dat deze persoon van de bovengenoemde procedure op de hoogte is.

Tips bij een beschadigde levering

Een beschadigde levering classificeren wij in zichtbare schade bij levering en vermoedelijke schade bij levering.

  • Zichtbare schade: bij zichtbare schade aan het product adviseren wij u om het pakket te weigeren en de vervoerder te vragen het pakket weer mee retour te nemen. U accepteert die zending dus niet i.v.m. schade!
  • Vermoedelijke schade: bij vermoedelijke schade, maar niet zichtbaar door de verpakking heen, graag een aantekening maken op de vrachtbrief of het aftekenapparaat. Staat de chauffeur dit niet toe dan adviseren wij u om een ‘X’ als handtekening te gebruiken. Zo weet onze klantenservice precies hoe hiermee om te gaan.

Mijn bestelling is incompleet

Heeft u meerdere producten besteld en is niet alles geleverd? Geen paniek! Er twee mogelijke oorzaken te bedenken.

Ofwel één van uw producten was tijdelijk niet leverbaar. Hiervan stellen wij u in principe altijd op de hoogte. U kunt dus binnenkort nog een pakketje van ons verwachten. Maar waar hard wordt gewerkt worden helaas ook wel eens fouten gemaakt. Het kan zijn dat een collega heeft zitten slapen. Neemt u in dit geval zo snel mogelijk contact met ons op en dan zorgen wij dat u het missende product zo snel mogelijk alsnog in huis hebt.

Gebruik van deze website betekent dat je onze algemene voorwaarden accepteert.

Copyright 2024 Goodstore Netherlands B.V. Tel 070-3070400